La transparència no admet mitges tintes, tampoc en política. Es pot ser transparent i es pot no ser-ho. L’Ajuntament d’Orpesa sembla haver triat la segona opció atès que fa oïdes a la legislació que l’obliga, com a la resta de les administracions, a donar compte de la seva gestió als ciutadans, que tenen dret a saber en què es gasten els seus impostos. El grup municipal de Compromís a la localitat denuncia que el web municipal no ofereix cap tipus d’informació en diversos apartats. Així, com assenyala el regidor de Compromís a l’Ajuntament d’Orpesa, Josep Lluís Romero, “el Portal de Transparència de la pàgina té moltes pestanyes sense omplir”.

Per exemple, en l’apartat Informació de la corporació municipal falta informació en camps tan sensibles com Retribucions, Registre d’Interessos d’activitats i de Béns, Resolucions judicials, Òrgans de govern, Agenda local 21 i Pla Estratègic Municipal, Plans i programes anuals i plurianuals i Patrimoni, a més de l’Agenda institucional de l’alcalde i Dades biogràfiques. El ciutadà tampoc poc conèixer el nombre de càrrecs de confiança que treballen en l’ajuntament ni les seues remuneracions. La mateixa situació es repeteix en les pestanyes del web on hauria d’haver informació sobre Relacions amb els Ciutadans i la societat; Economia financera i contractes, i Matèries d’urbanisme i obres públiques.

“Omplir aquestes pestanyes, a més de significar que es compliria amb les lleis vigents, ajudaria als veïns a comprendre com es gestionen els seus impostos i a mostrar-los com funciona l’ajuntament”, destaca Romero, qui ha presentat un escrit a l’alcalde d’Orpesa en el qual li exigeix que prenga les mesures oportunes per facilitar el compliment de les lleis de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, de 2013, i de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana, de 2015.

 

——————

Compromís exige al alcalde de Orpesa el cumplimiento de las leyes de transparencia

La web municipal no ofrece ningún tipo de información en campos tan sensibles como sueldos, cargos de confianza y registro de actividades y de bienes

 

La transparencia no admite medias tintas, tampoco en política. O se es transparente o no se es. El Ayuntamiento de Orpesa, gobernado por el PP, parece haber elegido la segunda opción dado que hace oídos a la legislación que le obliga, como al resto de las administraciones, a dar cuenta de su gestión a los ciudadanos, que tienen derecho a saber en qué se gastan sus impuestos. El grupo municipal de Compromís en la localidad denuncia que la web municipal no ofrece ningún tipo de información en varios apartados. Así, como señala el concejal de Compromís en el Ayuntamiento de Orpesa, Josep Lluís Romero, “el Portal de Transparencia de la página tiene muchas pestañas sin cumplimentar”.

Por ejemplo, en el apartado Información de la corporación municipal falta información en campos tan sensibles como Retribuciones, Registro de intereses de actividades y de bienes; Resoluciones judiciales; Órganos de gobierno; Organismos descentralizados; Agenda local 21 y Plan Estratégico Municipal, planes y programas anuales y plurianuales y Patrimonio, además de la Agenda institucional del alcalde y Datos biográficos. El ciudadano tampoco puede conocer el número de cargos de confianza que trabajan en el ayuntamiento ni sus remuneraciones. La misma situación se repite en las pestañas de la web donde habría de haber información sobre de Relaciones con los ciudadanos y la sociedad; Economía financiera y Contratos; y Materias de urbanismo y obras públicas.

“Rellenar estas pestañas, además de significar que se cumpliría con las leyes vigentes, ayudaría a los vecinos a comprender cómo se gestionan sus impuestos y a mostrarles cómo funciona el ayuntamiento”, destaca Romero, quien ha presentado un escrito al alcalde de Orpesa, Rafael Albert, del PP, en el que le exige que tome las medidas oportunas para facilitar el cumplimiento de las leyes de Transparencia, Acceso a la Información Pública y Buen Gobierno, de 2013, y de Transparencia, Buen Gobierno y Participación Ciudadana, de 2015.