Fajardo ha participat en la concentració de Afanías a Castelló per la situació “alarmant” que viuen per “la retallada realitzada pel Consell”

Castelló, 27 de gener, 2024

Ahir es va constatar que el tercer sector, dedicat a les cures de persones amb alguna discapacitat està sent “abandonat” pel Consell de Carlos Mazón. La diputada provincial de Compromís, Maria Fajardo, ha lamentat que el novembre passat “es va donar l’esquena a més de 3.500 professionals que treballen en els centres socials per a persones amb diversitat funcional”, i no sols això, “perquè ara són persones i famílies que es veuen en una situació complicada”.

Ahir, les persones treballadores de Afanias Castelló, una de les associacions afectades per les retallades del Consell en Servies Socials van eixir al carrer per a demandar el cobrament de les nòmines dins del termini i en la forma corresponent, salaris dignes, homologació salarial amb el sector públic, i un finançament just per als Serveis Socials. Fajardo va participar ahir de la concentració, en la qual va poder estar en contacte amb les representants de les professionals que “ja no poden més”, i que veuen com “la retallada realitzada ha afectat a tots els nivells”.

El mes de novembre passat el Consell va aplicar una retallada de més de 14 milions d’euros per a concerts de places de centres d’atenció social a persones amb diversitat funcional, alguna cosa que ha deixat “a totes les entitats amb problemes per a pagar a treballadors, manteniments i serveis”, ha lamentat Fajardo.

I no sols això, sinó que l’acord que van aconseguir sindicats, patronals i la Consellera, Aitana Mas, per a dignificar la professionalització en el sistema de Serveis Socials, “s’ha convertit en res per al nou Consell”, per la qual cosa “l’acord històric entre totes les parts, que posava solució a reivindicacions històriques del tercer sector, com era l’homologació salarial per a tots els professionals de Serveis socials s’ha quedat paralitzat”, ha insistit la diputada provincial valencianista.

A la província de Castelló, hi ha associacions afectades com Fundació Síndrome de Down, Afaniad, Asprpace, Afanías o El Rinconet, que “es veuran obligades reduir serveis”, la qual cosa suposa que estes entitats sense ànim de lucre no puguen fer front a la reducció de les ajudes que estaven pactades.

En l’actualitat, més de 3.500 professionals treballen en estos centres, entre psicòlegs, auxiliars, cuidadors, personal de neteja, entre altres, que ara veuran “perillar els seus llocs de treball”, que repercutirà “en la falta de servicis a un sector que està necessitat”.