El grup de Compromís de la Diputació de Castelló ha presentat una iniciativa perquè aquesta administració s’ocupe de la conservació i del manteniment dels anomenats camins «de la ratlla». «L’abandonament d’aquestos vials és un dels problemes més comuns dels nostres termes municipals», ha manifestat el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco.

Com que són uns camins que pertanyen a dues administracions diferents «la Diputació pot i ha de jugar un paper molt important en la redacció, licitació i pagament dels projectes», ha subratllat Trenco. Moltes d’eixes infraestructures, d’eixos camins «de la ratlla», es troben en mal estat, sense que s’haja invertit cap partida des de fa molt de temps, en alguns casos, des de fa dècades. «I això a pesar que es tracta de vials molt transitats per propietaris d’horts o de cultius que, de vegades, ni siquiera són veïns dels pobles afectats sinó d’altres dels voltants».

Conscients d’aquesta problemàtica històrica, Compromís va presentar una esmena al pressupost de la Diputació per a 2016 on es demanava la creació d’una partida dotada amb 600.000 euros per a la reparació i conservació d’aquest tipus de vials. «Ho van fer  perquè considerem la Diputació com l’administració més adequada per a portar endavant aquest tipus de proposta», ha dit Trenco.

Ara es tracta de coordinar dues administracions locals i «com a precedent podem citar alguna actuació en camins d’aquestes característiques que s’ha fet entre Almassora i Castelló, o Betxí i Nules, per posar uns exemples».  Trenco ha insistit que la Diputació hauria d’aportar els fons necessaris per fer les obres i «obrir una línia d’ajudes i subvencions a les quals els municipis es puguen acollir per arreglar els camins que comparteixen tots dos».

————————
COMPROMÍS PIDE QUE LA DIPUTACIÓN SUBVENCIONE LAS OBRAS DE REPARACIÓN DE LOS CAMINOS LINDANTES ENTRE MUNICIPIOS
Trenco: «Es una reivindicación histórica y por eso nuestro grupo la incluyó en la enmienda que presentamos en el presupuesto de 2016»
El Grupo Compromís de la Diputación de Castellón ha presentado una iniciativa para que esta administración se ocupe de la conservación y del mantenimiento de los llamados caminos «de la raya». «El abandono de estos viales es uno de los problemas más comunes de nuestros términos municipales», manifestó el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco. Como son unos caminos que pertenecen a dos administraciones diferentes «la Diputación puede y debe jugar un papel muy importante en la redacción, licitación y pago de los proyectos», subrayó Trenco.

Muchas de esas infraestructuras, de esos caminos “de la raya”, se encuentran en mal estado, sin que se haya invertido ninguna partida desde hace mucho tiempo, en algunos casos, desde hace décadas. «Y eso a pesar de que se trata de viales muy transitados por propietarios de huertos o de cultivos que, a veces, ni siquiera son vecinos de los pueblos afectados sino de otros de los alrededores».

Conscientes de esta problemática histórica, Compromís presentó una enmienda al presupuesto de la Diputación para 2016 donde se pedía la creación de una partida dotada con 600.000 euros para la reparación y conservación de este tipo de viales. «Lo hicimos porque consideramos la Diputación como la administración más adecuada para llevar adelante este tipo de propuesta», ha dicho Trenco. Ahora se trata de coordinar dos administraciones locales y «como precedente podemos citar alguna actuación en caminos de estas características que se ha hecho entre Almassora y Castellón, o Betxí y Nules, por poner unos ejemplos». Trenco ha insistido en que la Diputación debería aportar los fondos necesarios para hacer las obras y «abrir una línea de ayudas y subvenciones a las que los municipios se puedan acoger para arreglar los caminos que compartan».