Trenco: “La posada en marxa del nou accelerador lineal és la mostra que el Govern del botànic es fixa com a prioritat les necessitats de les persones i no el joc de partits”

La posada en marxa del nou accelerador lineal de l’Hospital Provincial de Castelló és la mostra que “el Govern del botànic es fixa com a prioritat les necessitats de les persones, en aquest cas millorant l’atenció d’una malaltia tan dura com es el càncer”. Així s’ha expressat el portaveu del Grup Compromís a la Diputació, Xavier Trenco sobre el nou dispositiu, que ha entrat hui en funcionament després d’anys de reivindicacions. “La lluita que vam iniciar a la Diputació la passada legislatura ha donat per fi els seus fruits”, ha assenyalat Trenco, qui ha lamentat que el govern provincial no haja volgut participar finalment en el seu finançament com s’havia compromés. D’aquesta manera, serà la Conselleria de Sanitat la que assumisca els més de tres milions d’euros que ha costat l’equipament.

Per a Trenco, “és lamentable l’ús partidista que han fet alguns respecte a l’accelerador des del principi”, i ha insistit en què l’equip de govern de la Diputació “va fer una amanida de xifres per a ocultar que el PP no ha posat els diners extra per pagar aquest dispositiu”. Trenco ha recordat que en l’any 2015 i per unanimitat, el ple de la corporació provincial va acordar incrementar el pressupost amb els diners necessaris per tal d’aportar el 50% del que costava l’accelerador. “Això mai s’ha complit, ja que els diners que aporta la Diputació es reben directament del Ministeri d’Administracions Públiques. Per tant, eixos diners estan destinats, any rere any, al Provincial sense que s’hagen posat fons extra”.

El portaveu de Compromís a la Diputació també ha lamentat que el PP no haja estat capaç de solucionar aquest assumpte durant els anys que ha governat, “un assumpte que té a veure amb la salut dels nostres veïns; per tant, hauria d’estar per damunt dels jocs dels partits. Ara només queda agrair el treball que s’ha fet des del Govern del Botànic perquè l’accelerador lineal siga una realitat”.

———————————————–

Trenco: “La puesta en marcha del nuevo acelerador lineal es la muestra de que el Gobierno del Botánico se fija como prioridad las necesidades de las personas y no el juego de partidos”

La puesta en marcha del nuevo acelerador lineal del Hospital Provincial de Castellón es la muestra de que “el Gobierno del botánico se fija como prioridad las necesidades de las personas, en este caso, la mejora de la atención de una enfermedad tan dura como es el cáncer”. Así se ha expresado el portavoz del Grupo Compromís en la Diputación, Xavier Trenco sobre el nuevo dispositivo, que ha entrado hoy en funcionamiento tras años de reivindicaciones. “La lucha que iniciamos en la Diputación la pasada legislatura ha dado por fin sus frutos”, ha señalado Trenco, quien lamentó que el gobierno provincial no haya querido participar finalmente en su financiación como se había comprometido. De este modo, será la Consejería de Sanidad la que asuma los más de tres millones de euros que ha costado el equipamiento.

Para Trenco, “es lamentable el uso partidista que han hecho algunos respecto al acelerador desde el principio”, y ha insistido en que el equipo de gobierno de la Diputación “hizo una ensalada de cifras para ocultar que el PP no ha puesto el dinero extra para pagar este dispositivo”. Trenco ha recordado que en el año 2015 y por unanimidad, el pleno de la corporación provincial acordó incrementar el presupuesto con el dinero necesario para aportar el 50% de lo que costaba el acelerador. “Esto nunca se ha cumplido, ya que el dinero que aporta la Diputació se reciben directamente del Ministerio de Administraciones Públicas. Por lo tanto, ese dinero está destinado, año tras año, al Provincial, sin que se hayan puesto fondos extra”.

El portavoz de Compromís en la Diputación también ha lamentado que el PP no haya sido capaz de solucionar este asunto durante los años que ha gobernado, “un asunto que tiene que ver con la salud de nuestros vecinos; por lo tanto, debería estar por encima de los juegos de los partidos. Ahora sólo queda agradecer el trabajo que se ha hecho desde el Gobierno del Botánico para que el acelerador lineal sea una realidad”.