Compromís demanarà en el pròxim ple que el President de la Diputació faça una valoració respecte a la situació actual de la gestió del centre i explique quina és la proposta de futur de l’equip de govern per al centre. «La Diputació va encarregar un informe a l’UJI sobre la situació i perspectives del Centre d’Hidroteràpia de Benassal, el qual alertava sobre la delicada situació econòmica i viabilitat del centre», ha explicat el portaveu de Compromís a la institució provincial, Xavier Trenco, qui ha recordat que en estos moments no es coneixen quins són els plans de la Diputació respecte al futur de gestió del Centre d’Hidroteràpia.

Este informe, que es va acabar de redactar el 9 de maig de 2018, senyala en les seues conclusions que la demanda i els ingressos reals durant el període 2011-2017 han sigut molt inferiors als previstos (entorn del 25% d’aquests), i que de continuar l’explotació en aquestes condicions anirà augmentant la deterioració patrimonial de l’empresa i el seu endeutament. «El Balneari de Benassal va suposar una inversió de 6 milions d’euros dels quals la Diputació de Castelló va aportar 5,4 milions». Per al portaveu de Compromís, de l’informe de l’UJI es desprén que estes previsions no s’han complit i que urgeix per part de la Diputació una proposta de futur que tinga en compte també als veïns i veïnes de Benassal.

En este sentit s’ha manifestat el també diputat de Compromís, Pau Ferrando, qui critica que el govern de la Diputació no haja tingut en compte als empresaris del poble per tal d’abordar possibles solucions a la situació actual del Balneari «Els incompliments han sigut reconeguts per tots els actors, fins i tot l’empresa concessionària», ha manifestat Ferrando. Estos incompliments van dur al Gremi Turístic de Benassal a presentar una demanda judicial contra la Diputació de Castelló, pel fet que davant els incompliments del contracte, la Diputació no ha atés les dues peticions de resolució del contracte. Ferrando ha recordat les paraules de Moliner en la inauguració del Balneari. «Segons Javier Moliner, l’objectiu del Balneari era de dotar d’una nova ferramenta al poble per la creació d’ocupació i riquesa. Estes paraules es contradiuen amb els fets i amb la falta de voluntat d’escoltar als empresaris i societat civil del poble».

——————————-

COMPROMIS PREGUNTARÁ EN EL PLENO POR EL FUTURO DEL BALNEARIO DE BENASSAL

Xavier Trenco: «A día de hoy no sabemos cuál es la propuesta de futuro de Javier Moliner para el Balneario de Benassal»

Compromís pedirá en el próximo pleno que el Presidente de la Diputación haga una valoración respecto a la situación actual de la gestión del centro y explique cuál es la propuesta de futuro del equipo de gobierno para el centro. «La Diputación encargó un informe a la UJI sobre la situación y perspectivas del Centro de Hidroterapia de Benassal, el cual alertaba sobre la delicada situación económica y viabilidad del centro», ha explicado el portavoz de Compromís en la institución provincial, Xavier Trenco, quien ha recordado que en estos momentos no se conocen cuáles son los planes de la Diputación respecto al futuro de gestión del Centro de Hidroterapia.

Este informe, que se acabó de redactar el 9 de mayo de 2018, señala en sus conclusiones que la demanda y los ingresos reales durante el periodo 2011-2017 han sido muy inferiores a los previstos (en torno al 25% de estos), y que de continuar la explotación en estas condiciones irá aumentando el deterioro patrimonial de la empresa y su endeudamiento. «El Balneario de Benassal supuso una inversión de 6 millones de euros de los cuales la Diputación de Castelló aportó 5,4 millones». Para el portavoz de Compromís, del informe de la UJI se desprende que estas previsiones no se han cumplido y que urge por parte de la Diputación una propuesta de futuro que tenga en cuenta también a los vecinos y vecinas de Benassal.

En este sentido se ha manifestado el también diputado de Compromís, Pau Ferrando, quien critica que el gobierno de la Diputación no haya tenido en cuenta a los empresarios del pueblo para abordar posibles soluciones a la situación actual del Balneario «Los incumplimientos han sido reconocidos por todos los actores, incluso la empresa concesionaria», ha manifestado Ferrando. Estos incumplimientos llevaron al Gremio Turístico de Benassal a presentar una demanda judicial contra la Diputación de Castelló, por el hecho que ante los incumplimientos del contrato, la Diputación no ha atendido las dos peticiones de resolución del contrato. Ferrando ha recordado las palabras de Moliner en la inauguración del Balneario. «Según Javier Moliner, el objetivo del Balneario era de dotar de una nueva herramienta al pueblo por la creación de ocupación y riqueza. Estas palabras se contradicen con los hechos y con la falta de voluntad de escuchar a los empresarios y sociedad civil del pueblo».

Grup Compromís Diputació de Castelló