Compromís preguntarà en el pròxim Ple de la Diputació per la falta d’inversions en la Casa Matutano. Així ho ha manifestat el portaveu de Compromís, Xavier Trenco, qui ha recordat que el President de la Diputació no ha contestat a la pregunta registrada per Compromís en gener de 2018, i en la que es preguntava quines accions tenia prevista la Diputació per tal de reformar l’edifici i solucionar els problemes estructurals que presentava.

«El mal estat d’este edifici emblemàtic de la ciutat de Castelló, ja va ser comunicat amb anterioritat per l’Ajuntament de Castelló per mitjà d’un escrit a la Diputació, i en ell es posava de manifest que l’edifici presentava problemes de conservació de l’estructura, així com d’accessibilitat i mal estat dels banys. Quasi un any després, continuem sense tindre cap resposta, i el que és pitjor, no s’han fet les reformes necessàries», ha explicat el portaveu de Compromís a la institució provincial, Xavier Trenco.

Trenco ha recordat que si bé la Diputació va abonar el tractament contra fongs i termites que es va realitzar a l’edifici, este continua tenint greus carències, ja que no s’han abordat les reformes estructurals que serien necessàries. «La Diputació, com a propietària de l’immoble, hauria de fer-se càrrec de la rehabilitació i modernització d’este. Però pensem que Moliner prioritza les inversions en el patrimoni de la Diputació, en funció del color polític del municipi».

Trenco també ha recordat la importància i històrica de la Casa Matutano, edifici en el qual van ser signades en 1932 Les Normes de Castelló.

———————-

COMPROMÍS PREGUNTARÁ POR LA FALTA DE INVERSIONES DE LA DIPUTACIÓN EN LA CASA MATUTANO

Xavier Trenco: «Moliner prioriza las inversiones en el patrimonio de la Diputación, en función del color político del municipio»

Compromís preguntará en el próximo Pleno de la Diputación por la falta de inversiones en la Casa Matutano. Así lo ha manifestado el portavoz de Compromís, Xavier Trenco, quien ha recordado que el Presidente de la Diputación no ha contestado a la pregunta registrada por Compromís en enero de 2018, y en la que se preguntaba qué acciones tenía prevista la Diputación para reformar el edificio y solucionar los problemas estructurales que presentaba. «El mal estado de este edificio emblemático de la ciudad de Castelló, ya fue comunicado con anterioridad por el Ayuntamiento de Castelló por medio de un escrito a la Diputación, y en él se ponía de manifiesto que el edificio presentaba problemas de conservación de la estructura, así como de accesibilidad y mal estado de los baños. Casi un año después, continuamos sin tener ninguna respuesta, y lo que es peor, no se han hecho las reformas necesarias», ha explicado el portavoz de Compromís en la institución provincial, Xavier Trenco.

Trenco ha recordado que si bien la Diputación abonó el tratamiento contra hongos y termitas que se realizó en el edificio, este continúa teniendo graves carencias, puesto que no se han abordado las reformas estructurales que serían necesarias. «La Diputación, como propietaria del inmueble, tendría que hacerse cargo de la rehabilitación y modernización de este. Pero pensamos que Moliner prioriza las inversiones en el patrimonio de la Diputación, en función del color político del municipio».

Trenco también ha recordado la importancia e histórica de la Casa Matutano, edificio en el cual fueron firmadas en 1932 Les Normes de Castelló.