“A pesar de la decisió de l’equip de Govern de la Diputació Provincial de copar amb membres del PP el Consell de Govern del Provincial i d’excloure al grup Compromís de la Diputació d’este òrgan de control del centre hospitalari per a impedir la important tasca de fiscalització desenrotllada els últims anys, Compromís continuarà treballant des de l’oposició en la Diputació i des de la responsabilitat de gestió en el Consell per garantir un servei sanitari públic i de qualitat en el Provincial”. Així ho ha manifestat el portaveu de Compromís en la Diputació, Xavier Trenco, després de reunir-se junt amb la diputada autonòmica de Compromís Mònica Àlvaro amb professionals mèdics de diversos departaments del Provincial i amb representants de CCOO per a avaluar la situació del centre hospitalari i les necessitats mèdiques i dels pacients.
“El PP, amb una estratègia de retallades sistemàtiques en el Provincial tractava de justificar, i de fet ho va intentar, la privatització de serveis mèdics com Oncologia. Hui ens hem reunit amb representants de diferents departaments i sindicals per avaluar la situació, analitzar problemàtiques com les substitucions, les necessitats instal·lacions no acabades, l’exigència del nou accelerador, la compra de les quals es va acordar a l’abril però no es va efectuar cap tràmit…”, explica Àlvaro.
Per la seua banda, Trenco ha manifestat que “se’ns ha traslladat la necessitat un nou model de finançament, d’acord amb les necessitats mèdiques del centre, així com d’un model sanitari púbic, se’ns ha informat de les actuacions pendents des de fa anys, dels problemes d’espais d’Urgències i de molts altres servicis les reivindicacions de les quals s’han deixat en un calaix tots estos anys”.
En este sentit, Alvaro s’ha compromés a traslladar al Consell el llistat prioritari de necessitats del centre i Trenco a “mantindre des de Diputació una actitud vigilant perquè la Diputació complisca amb els compromisos pendents i perquè el Consell impulse els canvis necessaris per a una millor atenció als pacients castellonencs”.